Doorgaan naar hoofdcontent

Meer energie voor mezelf

Als je meer tijd voor jezelf wilt nemen, dan moet je daar natuurlijk wel de energie voor hebben! Naast eten op gevoel volgens het Omarm-je-mamalijf-traject van MomBody&Mind neem ik ook sinds kort de voedingssupplementen Energy van GIMMY. Dit zijn vitamine gummies die bijdragen bij je energielevel, die als moederzijnde (geef maar toe) altijd wel een boost kan gebruiken! 

Al jaren kamp ik met een aanhoudende vermoeidheid. Dit was mede te danken aan onze slechte slaper (de jongste in huis), maar nadat hij ineens magisch wonder boven wonder door ging slapen, bleef de vermoeidheid aanhouden. Ik heb toen mijn bloed laten testen op aanraden van het consultatiebureau. Maar er kwam maar niets bijzonders uit. Nou lekker dan! Wat nu dan? Je zou toch denken dat als je goed slaapt, voedzaam eet, niet meer rookt, dat je energielevel wel goed zou moeten zitten.  

Een beetje extra vitamines kan nooit kwaad. Maar vitamines nemen is niet mijn sterkste punt en eerlijk gezegd vind ik ze ook heel vies. Soms pikte ik dan stiekem een Cars vitamine gummie van de jongens. Dan is vitamines nemen kinderspel natuurlijk! Ik vond het altijd zo oneerlijk dat ze die gummies wel voor kinderen maar niet voor volwassenen hadden en toen kwam dus GIMMY op mijn pad.

Ik zit nu ongeveer net over de helft van de gummies en ik moet zeggen dat ik al wel degelijk een verschil merk. Ik neem ze bij het ontbijt omdat ik in de ochtend echt niet vooruit te branden ben. Ze zijn heerlijk zoet en bevatten wat ingrediënten waar je bij het zoeken van de juiste supplementen zeker even op moet letten voor als je zelf niet zo van gummies houdt (wat ik mij absoluut niet kan voorstellen maar goed). Hier komen ze:

CoQ10

Co-enzym Q, ook wel ubichinon genoemd, is een groep van vetoplosbare, vitamine-achtige stoffen die algemeen voorkomen in alle dierlijke cellen en verschillende bacteriën. Co-enzym Q10 speelt een essentiële rol in de energiestofwisseling van de cel. Het is een onderdeel van de elektrodentransportketen in mitochondriën het heeft de taak elektronen tussen eiwitcomplexen over te dragen. Dit maakt co-enzym Q10 van onmisbaar belang voor de energieproductie van de cel.

Vitamine B12

Vitamine B12, ook wel cobalamine, is een groep van wateroplosbare vitaminen die een belangrijke rol speelt bij de stofwisseling. Vitamine B12 is een cofactor een organische verbinding die nodig is bij enzymatische reacties, en speelt als zodanig een rol in DNA-synthese en metabolisatie van vetzuren en aminozuren. Voor de mens is vitamine B12 met name belangrijk voor de normale werking van het zenuwstelsel zijn rol bij de aanmaak van myeline, en voor de ontwikkeling van rode bloedcellen in het beenmerg.

Vitamine B8

Biotine, ook wel vitamine H genoemd, is een van de B-vitaminen. Het is een heterocyclische verbinding die een belangrijke rol speelt bij diverse stofwisselingreacties. Het vervult als co-enzym een essentiële functie bij de metabolisatie van voornamelijk suiker, vet en aminozuren. De naam biotine is afgeleid van het Griekse woord 'bios' (leven) en het achtervoegsel '-ine' (een algemeen chemisch achtervoegsel).

Vitamine D3

Vitamine D is een groep van vet-oplosbare organische verbindingen die verantwoordelijk zijn voor de opname van calcium en fosfaat uit voeding, wat van groot belang is voor diverse biologische processen. Deze voedingsstoffen zijn met name belangrijk voor gezonde groei van botten, tanden en spierweefsels.

Panax Ginseng 

Panax ginseng is een plant waarvan de wortel ook wel Chinese/Koreaanse ginseng (Koreaans: 인삼 = insam) wordt genoemd. Ginseng beïnvloedt de bloeddruk, de stofwisseling en het immuunsysteem. Er zijn aanwijzingen dat deze stoffen gunstige effecten op de gezondheid hebben. Zo hebben gebruikers van ginsengpreparaten een verminderd risico op kanker van de maag, longen, lever, pancreas, baarmoeder, colon en mond.

Maar genoeg met mijn scheikunde-/biologie-les voor deze donderdagochtend. Ik hoop dat je je voordeel ermee kan doen. Ik heb er in ieder geval veel baat bij. Dat beetje extra energie kan ik nu wel goed gebruiken met al dat geregel en gedoe met de verhuizing. Ik ga nu lekker op pad met onze middelste zoon om een rondleiding te nemen op wellicht zijn nieuwe school. Fijne donderdag allemaal!

Bron: Wikipedia

 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er