Doorgaan naar hoofdcontent

Ons verhuisavontuur deel 2

Na de bezichtiging hebben we uiteraard voor dit huis gekozen. Al het papierwerk waar ik al dagen mee bezig was, moest uitgezocht worden en dat bleek ook niet helemaal in orde. Met pijn en moeite, en heel veel stress die dag (ik had tot de late middag niets gegeten van de spanning), kregen wij op de dag van de bezichtiging al (28 maart) het goede nieuws: het huis was van ons!

De sleuteloverdracht was nog niet helemaal zeker, maar stond verlopig op 5 april. Deze ging gewoon door en we hebben die dag natuurlijk gelijk gevierd. Zoals je ziet is de periode tussen de bezichtiging, het krijgen van de woning en de sleuteloverdracht behoorlijk snel na elkaar. Wel erg fijn, want we konden direct beginnen!

Kamerverdeling en inrichting

Nadat je bij een bezichtiging bent geweest van een huis heb je vaak al bepaalde ideeën erbij. Welke kamer wordt van wie en hoe komt het eruit te zien. Wat als je het daar niet over eens bent met elkaar? Of wat als de ander nog helemaal niet daar zit met zijn hoofd?

Wij kregen eigenlijk al snel kleine onenigheden hierover. Ik wist nog niet zo goed wie in welke kamer. Ik was daar nog niet over uit. En hoe het eruit kwam te zien, daar wilde manlief nog niet over nadenken. En toen manlief allemaal ideetjes kreeg, besprak hij deze niet. Hij legde zijn ideeën gewoon voor alsof hij zijn keuze al gemaakt had. Zonder enig overleg. Dit is natuurlijk ook wel een beetje te wijten aan zijn ADHD. 

We hebben eens goed overlegd met elkaar en beetje bij beetje maakten we comprissen met elkaar. De verdeling van de slaapkamers was een beetje lastig omdat er twee grote slaapkamers zijn en één heel klein slaapkamertje. We hebben besloten dat onze oudste zoon één van de grote slaapkamers zou krijgen en de twee jongste samen in de andere grote slaapkamer komen te slapen. Wij gaan tijdelijk in het kleine slaapkamertje bunkeren zodat wij er sneller in kunnen om de grote zolderkamer om te toveren in onze slaapkamer. Het kleine kamertje wordt daarna een kantoortje voor mij zodat ik daar lekker kan werken vanuit huis.

Hoe het er precies uit komt te zien overal, daar komen we gelukkig wel uit. Manlief en ik hebben wel een beetje dezelfde smaak hierin gelukkig. Alhoewel we het toch soms echt niet eens zijn met elkaar, komen we er uiteindelijk wel uit. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een ster ben in mijn zin doordrijven haha! Waar een wil is, is een weg!

Nu we de kamerindelingen en -uitstralingen allemaal op één lijn hadden, zijn we meteen aan de slag gegaan uiteraard. Eerste missie: al het behang van de muren. Wat een feest!

 Wordt vervolgd..




Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge