Doorgaan naar hoofdcontent

Ons verhuisavontuur

Zoals jullie misschien al hadden meegekregen, zijn wij bewoners (oké nog eventjes geduld hebben) van een mooie nieuwe eengezinswoning! Iets waar we al jaren van dromen is eindelijk werkelijkheid geworden! Jullie weten dat ik iedere week blog over mijn zoektocht naar rust en meer tijd voor mezelf maar nu is dat toch wel extreem lastig om te vinden, laat staan om over te bloggen!

Toen bedacht ik mij ineens toch enigszins in het kader van "rust", waarom niet even deze Mamaplaats-"in-de-schijnwerpers"-blog topic even on hold zetten en lekker bloggen over ons verhuisavontuur? Wat een relatie-test is dat zeg, verhuizen! Ook al ben je en woon je al jaren samen, mijn hemel! Ik neem jullie weer lekker mee in ons nieuwe verhuisavontuur. Van begin tot eind.

Niets is wat het lijkt!

De eerste "ruzie" begon al voordat we überhaupt het huis hadden! We hadden een andere woning bezocht en daar waren we verliefd op geworden. We stonden er op de vijfde plek en iedereen was komen opdagen bij de bezichtiging en geïnteresseerd, dus was dat eigenlijk al verdoemd om te mislukken. Toen kwam daar nog eens bij dat we op onze huidige woning op de eerste plek stonden! Deze had één slaapkamer minder en leek ook eens stuk kleiner. En manlief had zoiets: als we het dan doen, dan gelijk goed! Nou met zo'n instelling komt er al een bepaalde sfeer. Dat te bedenken dat ik bijna op het punt stond om de bezichtiging af te zeggen. Zo'n negatieve lading gaf hij bij dit huis. 

Gelukkig bedacht ik een goed plan. We gingen dat weekend een dagje naar Madurodam met het gezin en een beste vriend. Waarom dan op de terugweg niet al meteen gluren bij dat huis?! Nou dat was mijn beste idee ooit! Bij het zien van het huis aan de buitenkant was manlief al veel optimistischer. 

Bij de bezichtiging zagen we pas echt hoe groot het huis eigenlijk was! En die ene slaapkamer minder was geen ramp, want man man man wat een grote zolderkamer! Zo zie je maar.. Niets is wat het lijkt! Ga gewoon langs bij de bezichtiging. Ook al sta je op de 20e plek, het kan je soms nog verbazen hoe iets kan lopen. Baat het niet, schaadt het niet. 

En nu hebben we dus eindelijk na jaren zoeken ons mooie paleisje. Zo ontzettend blij en dankbaar. Het had zo moeten zijn.

Hoe verliep het huren/kopen van jullie huis? Stonden jullie heel ver in de lijst of bleek de woning toch heel anders dan verwacht? Ik lees het graag terug in de comments!







Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er