Doorgaan naar hoofdcontent

Haastige spoed is zelden goed!

Je kent het wel. Je wordt weer veel te laat wakker omdat je telkens op de snooze-knop blijft drukken. Hierdoor moet je gaan haasten en dan loopt alles in het honderd! Haastige spoed is zelden goed! Geen woord van gelogen..

Vanochtend kwam ik dus met geen vermogen mijn bed uit. Ik bleef maar snoozen en dacht bij mezelf och nog maar heel eventjes dat kan vast wel. Nou niet dus! Ik liet van alles uit mijn handen vallen en niemand werkte natuurlijk mee. Veel te laat naar de gastouder, waar ik ook nog onze jongste zoon borstvoeding moest geven.

Netjes zette ik de tassen van de jongens neer, voedde mijn baby en haalde de bevroren borstvoeding uit mijn tas om in de koelkast te zetten bij de gastouder. Even ter informatie: in diezelfde tas zit mijn eten maar ook de flessenwarmer met fles. Onthou dit even.

Nou keurig binnen de tijd gedaan allemaal. Dat ging ik zeker nog wel halen, op tijd op mijn werk! Gelukkig! Dacht ik..

Inderdaad op tijd aangekomen. Alles gereed, koeltasje voor de borstvoeding in de koelkast en toen.. zag ik de flessenwarmer met fles nog in mijn tas. Dit meen je niet?!

Snel maar even de gastouder berichten. Gelukkig had die nog wel een flesje liggen en kan het ook met een pannetje warm water, maar wat dom zeg! Helemaal gezien die flessenwarmer uit dezelfde tas als de bevroren borstvoeding kwam, weet je nog?!

Ugh, nou ja gelukkig was het opgelost en hup weer vrolijk verder. Bak koffie en hup aan de slag!

Ergens in de loop van de dag zag ik dacht mijn telefoon gevaarlijk leeg aan het raken was. Even aan de oplader doen, dacht ik. Maar nee natuurlijk niet! Die zat in een andere tas omdat ik pas geleden mijn telefoon in de lader op mijn werk vergeten was. Echt soms denk ik als mijn hoofd niet vast zou zitten, ik die ook nog zou vergeten!

Was dat even flink balen! Snel maar de gastouder, mijn moeder en man op de hoogte gebracht. Want ja, als er wat is.. Moet je wel bereikbaar zijn. Nou ja dat gedaan en maar in de hoge spaarstand gezet. Geen ramp verder. Maar jeetje wát is dat saai zo alleen in je pauze borstkolven zonder je telefoon! Man man man!

Nou nu ben ik eindelijk thuis, kinderen nog bij mijn ouders. Manlief even drankje doen op de zaak. Oh ja! Geen avondeten! En geen pasje. Die heeft hij! Helemaal geen rekening mee gehouden. Gelukkig lag er nog een maaltijd in de vriezer! Pff, nou ben blij dat het er weer allemaal bijna opzit, deze dag! Ben er helemaal klaar mee!

Een foto, die ik vanochtend al wilde delen, van onze jongste zoon, maar welke ik dus niet kon delen! Wat gaat die tijd toch hard! Denk dat ik daar zo van slag van ben!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er