Doorgaan naar hoofdcontent

Nachtmerrie van de loedermoeder

HELP ME! Worden jullie ook al helemaal knettergek van jullie kids?! 24/7 met ze (opgesloten) dag na dag! En dan nog niet te beginnen over die carriereswitch naar juf ineens! Pff, nou ik in ieder geval wel! Dit is toch dé nachtmerrie van iedere (loeder)moeder?!

Het begon allereerst met mijn werk. Ik werk in de detailhandel en aangezien deze niet tot de 'vitale beroepen' behoort, kon ik gedag zeggen tegen mijn gastouder. Mijn lieve, zorgzame en zeer geduldige gastouder die mijn drie terroristen wel aan kan! Gelukkig past mijn moeder sowieso de maandagen en dinsdagen altijd op, dus kon ik nog wel twee dagen werken! Want al zou ik écht de hele week thuis moeten gaan zitten met ze.. Nou dan kan je alvast het gekkenhuis bellen, want tegen 6 april ben ik dan rijp om daar opgenomen te worden!

Twee dagen ben ik dus verplicht om extra thuis te zitten met ze. Niet alleen als moeder, maar ook meteen als juf! Jaja! Want school gaat gewoon door! Maar dan thuis. Thuisscholing, nooit gedacht dat ik zo'n hekel aan dit woord zou krijgen! Hoor ik een andere moeder zeggen "oh maar ik geef zijn werk en dan gaat hij gewoon zelf aan de slag" en "als er wat is kunnen ze videobellen met de juf". 

Nou die luxe hebben wij dus niet. Gisteren moest ik een dictee zien te vinden in het online leersysteem die ik tot op heden nog steeds niet gevonden heb. Gelukkig was ik niet de enige met dit probleem en had een andere moeder die vraag ook al gesteld aan de juf. Zij had al sneller antwoord gekregen dan ik van de juf gelukkig want mijn prikkelbare Autist raakte al lichtelijk in paniek.. Ja ja, ik moet ook nog eens les geven aan mijn tienerzoon  met ADHD/Autisme! 

Dit allemaal met mijn 3-jarige peuter om mij heen die eigenlijk volgende week voor het eerst met VVE indicatie naar de peuterspeelzaal zou gaan! Waar hij dan ook écht aan toe is! Een VVE indicatie die lang op zich heeft laten wachten en dadelijk uiteindelijk nog geen zin heeft aangezien hij in mei al naar de kleuterklas gaat. 

Toen ineens op de eerste dag van het verplicht thuis zitten en de thuisscholing, kwam mijn man ook nog eens ziek thuis. Allemaal klachten 'die misschien wel eens Corona-klachten zouden kunnen zijn', want ja zeg nou eerlijk. Bij iedere keelpijn, verkoudheid, griepje.. Denk je aan.. Jawel, Corona! Mijn man heeft ook ADHD (en geen medicatie) dus als hij de hele dag in bed stil ligt en veel ligt te slapen dan weet je dat ie écht ziek is!

Zit je dan met je zieke man, je tiener die je les moet geven, je stuiterende peuter en baby van 4 maanden die ontzettend licht slaapt in één klein (poppen)huis! Onze baby Marvel slaapt heel licht en aangezien het nu dus zo druk is in huis, slaapt hij her en der hooguit een half uurtje per keer. En dát is al ruim genomen hè! Soms wordt hij na 10 minuutjes al wakker. Waardoor ik dus ook met een baby zit die enorm slaaptekort komt. Niet alleen baby.. Want ook ik mag nog steeds 3 á 4 keer mijn bed uit voor baby en peuter. En we gaan maar door hè.. Zoals  altijd.

Een mede(loeder)moeder appte mij vandaag gelukkig en vroeg mij mee naar de speeltuin. Het was pas dag 2 van het thuis zitten en de thuisscholing, maar ik heb nu al barstende hoofdpijn! Er kwam nog een moeder mee. Liepen we dan. Drie moeders met 3 kleine kinderen en een baby in een kinderwagen. Nou je had de afkeurende blikken moeten zien. Alsof we een stelletje misdadigers waren! "Zoveel mensen" mompelde een wat oudere man die met zijn hamsterboodschappentas voorbij kwam zetten. 

Nog zoiets. Dát hamsteren! Wat word ik daar spuugzat van zeg! Wij leven van een weekbudget aangezien wij in de schuldhulpverlening zitten. Nu moest ik vanochtend om kwart over 7 's ochtends (alleen want dat mag niet met zijn allen natuurlijk) naar de supermarkt sturen met het volgende briefje:

"Kan goedkope melk (alleen als die er is)
Cornflakes (de goedkope, anders van Kellogs) en als ze dat niet hebben goedkope granenontbijt (Morgenzon 7-granenontbijt) en anders echte Brinta (graanontbijt) 
Hondenvoer grote blik of ander goedkoop merk"

Gelukkig kwam hij in ieder geval wel met onze gebruikelijke goedkope cornflakes en hondenvoer thuis. Maar die goedkope kan melk was er al niet. Hij had een kan melk van bijna het dubbele geld van wat wij normaal gebruiken meegenomen. Voelde niet fijn, maar helaas moest ik mijn zoon weer met de melk en de bon terug naar huis sturen. Want wij kunnen ons dat gewoon niet veroorloven. Daarom moet dat hamsteren gewoon stoppen. Ze maken het zo moeilijk voor de medemens die wél op zijn centen moet letten. Om maar niet te beginnen over die voedselbanken die massaal sluiten! Absurd! 

Tijdens onze ronde speeltuinen kwamen we drie afgebrande auto's tegen in onze straat. Blijkbaar vannacht gebeurd. Ondanks dat ik dus 4 keer mijn bed uit ben geweest (of zelfs meer ik weet het niet) heb ik dus niks gehoord. Zal wel aardig gesloopt zijn geweest dan.. Gelukkig ben ik dan niet de enige. Dat geeft mij dan nog soort van troost. Ik wil jullie mede(loeder)moeders heel veel sterkte wensen en zend jullie een virtuele knuffel (zonder Corona-bacteriën) toe! Succes, zet hem op! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er