Doorgaan naar hoofdcontent

De Kerstdagen zijn voorbij!

Ook al geniet ik echt wel van de Kerstdagen (ben echt geen Grinch, echt waar!), ben ik ook wel héél erg blij dat ze weer voorbij zijn. Al die spanning bij die kinderen. Vooral bij onze kleuter die zonder die spanning al een hele uitdaging is! Nieuw speelgoed die de Kerstman 's nachts onder je kerstboom neerlegt, waardoor ze heel moeilijk in slaap vallen en kneitervroeg wakker zijn. Gooi daar nog een hele hoop rest chocola van Sinterklaas en van die "leuke" adventkalender erbovenop en je hebt het perfecte recept voor een hyperactieve maar ook oververmoeide dwarse en soms panisch lachende (haast wel bezeten) kleuter! 

Daarnaast ga ik zelf ook niet zo goed onder al het gestress vooraf. Want zeg nou eerlijk dames, wij organiseren de hele boel. Als het aan de mannen had gelegen had het hele gebeuren niet eens plaats gevonden. En ook al zeggen ze dat ze er toch geen behoefte aan hebben, uiteindelijk zijn ze er toch reuze blij mee dat je dit alles weer gefixt heb en gaan ze er eigenlijk stiekem wel vanuit dat je toch wel weer uitpakt met Kerst. 

"Wat is er?" vraagt manlief. "Ik ben moe" gaap ik. "Maar jij bent altijd moe" vervolgd hij. Alhoewel hij er waarschijnlijk niet zoveel mee bedoeld (want mannen zijn eigenlijk helemaal niet zo gecompliceerd als wij vrouwen denken) komt het wel weer anders aan in mijn hoofd. "Ja dat komt omdat ik ook iedere nacht kut slaap" zeg ik een beetje lichtelijk geïrriteerd. 

We hebben tot half twaalf Marvel films zitten/liggen kijken op de bank op "Derde Kerstdag" terwijl onze kleuter eindelijk na een hele hoop woede-uitbarstingen in slaap gedonderd was op de bank. Ik heb geprobeerd om wakker te blijven, maar ben toch een aantal keren weg gevallen. Niet dat dát ontspannend is, elke keer een paar minuutjes slapen en dan weer wakker worden..

Vervolgens toen we eindelijk op bed gingen liggen, viel iedereen in slaap behalve baby Marvel die uren daarvoor geweldig geslapen had. In die tijd had ik óók geweldig kunnen slapen en dit beter kunnen trekken. Maar ja, je wilt ook nog even tijd en aandacht aan je man proberen te geven. 

Nou ja, ongeveer een uur verder sliep meneer eindelijk. Oordoppen in en gaan. Ergens vannacht ben ik nog slaperig wakker geworden, heb ik hem gevoed. Heeft hij een paar keer gehuild. Heb ik gewisseld van borst. Geprobeerd hem weg te leggen, wat nog te vroeg was. Heb ik hem weer aangelegd en toen kon ik hem toch weg leggen in zijn eigen bed. Hoe lang dat geduurd heeft weet ik niet. Ik was immers te moe om zo goed te functioneren om de tijd bij te houden. 

Vervolgens een paar uurtjes later (het voelt als minuten later) staat meneer rechtop in zijn bed. Het is 7 uur in de ochtend. Ik probeer hem nog te amuseren met het doosje van mijn oordopjes. Maar nee meneer is klaar wakker. Daar gaan we weer. Eruit. Bak koffie. Mickey Mouse Clubhuis aan en deze dag is weer begonnen. Oververmoeid als altijd. Terug naar de "normale" orde van de dag. Oh wacht.. we hebben nog Oud & Nieuw. 

Onze kleuter is inmiddels ook weer wakker en heeft nog lichtelijke naweeën van die drukke dagen. Gelukkig gaat hij vanmiddag even bij een vriendje spelen. Even bijkomen. Vier dagen bijkomen en dan nog één helse avond en dan zijn we er voorlopig weer even klaar mee. Ik kan niet wachten en jullie?



Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er