Doorgaan naar hoofdcontent

De traktaties

Wie dat ooit heeft uitgevonden moet zich diep gaan schamen! Traktaties. Wat een ellende weer!

Allereerst begon het met wanneer gaan we dan trakteren? Onze ouste zoon is namelijk (heel fijn) op Eerste Kerstdag jarig. Al een aantal jaren nu trakteren we dus in de week voor de kerstvakantie. Helemaal niks natuurlijk, want alle aandacht voor zijn verjaardag is ver te zoeken. Plus je hebt al genoeg te regelen voor Kerst, net Sinterklaas achter de rug en dan moet je ook nog eens apart verjaardagen gaan vieren voor familie en vrienden omdat ja.. toch merendeel kan niet op Kerst komen. Heel fijn.

Toevallig was deze loedermoeder (uiteraard) strontziek en ook nog eens op punt van (letterlijk en geestelijk) instorten dus mooi maar voor gekozen om na de kerstvakantie te gaan trakteren. Nou moet zeggen, dat ga ik voortaan altijd zo doen!

Nou ja, dat probleem dus ook weer opgelost. Alleen dan komt het volgende probleem: wát ga je nu weer maken! Je hebt al zoveel gehad en ben een beetje inspiratieloos. Wist ook geen thema (toch altijd wel handig) voor het kinderfeestje die ik uiteraard ook in januari ga vieren. Tot ik ineens op mijn werk uitnodigingen zag met robots! Ja, dat is het! Dat ik daar niet eerder op gekomen was! Normaal gesproken ben ik zo'n gevalletje van al bijna een jaar van te voren te weten wat het thema zal zijn. Vet makkelijk, want dat geeft je een jaar de tijd om eraan te werken. Maar ja, 9 jaar oud, eigen wil, verandert ook nog eens van dag tot dag.. Nee dat ging hem nu niet worden. Nou ja, gelukkig had ik last minute nog een thema gevonden waar onze oudste zoon ook tevreden over was (gelukkig)!

Pinterest afgestruind en iets leuks gevonden. Een robotje gemaakt van een toetje en snoepjes. Tijdens het werken, in mijn pauzes, alles bij elkaar gezocht. Donderdag het laatste gehaald en na de nodige verantwoordelijkheden en huishoudelijke taken gedaan te hebben, begonnen aan de robots. Wat had ik dat onderschat zeg! Tot in de avond uurtjes heb ik met bloed, zweet en de nodige frustratie de robots af gekregen terwijl zijn 2-jarige broertje (natuurlijk) om aandacht vroeg! En wat was ik trots op het eindresultaat!

Voila, zie hier de robot traktaties!

Nou, toen dacht ik klaar te zijn. Maar nee! Hoe kom je erbij?! Je moet die dingen ook nog heel op school zien te krijgen, terwijl je ook naar je werk moet. Oké, hoe gaan we dat doen?  Allereerst is manlief al zo vroeg van huis dat dat geen optie was. Met een tweejarige die alle kanten op rent, zag ik het al helemaal mis gaan. Zal ik dan de oudste laten lopen met één bak?  Nee, toen zag ik al hele scenario's voorbij komen waarbij hij met bak en al onderuit ging.

Verder in conclaaf met de moeders. Twee daarvan kwamen met de oplossing, bigshopppers. Hmm nee daar passen die bakken niet in en als ik ze op elkaar stapel, gaan de robots kapot.  Nou, dan even een moeder proberen te regelen die de terrorpeuter even in de gaten houdt voor mij. Maar nee, niemand kunnen vinden.

Nou ja, dan toch maar voor de eerste optie.
Plastic zak eroverheen gedaan, mocht het gaan regenen. Want dat kan natuurlijk ook nog! Liep ik daar met de buggy, mijn bak op de klep van de wagen, terwijl de terrorpeuter boos was omdat die robots niet voor hem waren. Oudste met die andere bak in zijn handen, waar uiteraard enkele wel gesneuveld waren. Bedenkend dat ik gisterenavond nog plastic lepeltjes ergens in een kast had gevonden en naast de bakken had gelegd. Je weet wel, zodat ik ze niet zou vergeten. Nou die was ik dus gewoon vergeten. Liggen nu nog steeds in onze koelkast.

Maar desondanks zijn de traktaties (dan wel niet allemaal) heel aangekomen en zag ik zijn super trotse stralende gezichtje. En uiteindelijk, na alle stress, is het het allemaal meer dan waard geweest. Oké, bedenker van traktaties, je hoeft je niet te schamen. De kinderen voelen zich altijd wel heel speciaal en écht jarig. Dus ja, het is het allemaal wel waard. Alhoewel ik wel weer heel erg blij ben dat het voorbij is!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er