Doorgaan naar hoofdcontent

Loedermoeder tag

Hoe "loedermoeder" is deze "Avonturen van de loedermoeder" blogger nu écht? Daar gaan we nu achter komen door de 'loedermoeder tag'. De tag is bedacht door Manon en Bibian (littlewonderworld.nl), maar die bestaat helaas niet meer, en ik werd erin getagd bij Gezin met vijf door Creatieflijk by Marianne.

Hoe vaak verschoon jij de luier van je kind?
Ik probeer het echt in de gaten te houden, maar het komt echt wel elke dag minstens één keer voor dat Marvel door zijn luier heen gezeken heeft. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met het feit dat hij een natnek is zoals zijn grote broer Tyler als baby. Het valt gewoon niet bij te houden zoveel als die twee zeiken (overigens niet alleen luier-gewijs). Poepluiers verschoon ik dan wel direct aangezien ik die ambiance niet echt kan waarderen..

Eten jullie elke maaltijd aan tafel met het gezin?
Ook dit "proberen" we. Maar over het algemeen loopt het uiteindelijk uit op dat er eentje sowieso niet aan tafel zit. Of er is er één in slaap gevallen of er kan er één gewoonweg écht niet stil zitten (ADHD olé olé!). Dwingen levert te veel strijd op, die ik er aan het einde van zo'n dag écht niet meer bij kan hebben zeg maar..

Hoeveel minuten/uren zit jouw kind per dag achter de TV, iPad, telefoon van mama etc.?
Uhm hoeveel uren/minuten zitten er in een dag? Reken daar iets van 8/9 uur slaap vanaf? Hahaha! Nee sorry zoveel ook weer niet. Ik bedoel ze gaan ook nog naar school natuurlijk! Nee geintje. Maar al vragen ze erom, mogen ze erop en ga ik echt niet een wekkertje naast ze neer zetten of de tijd bijhouden als ze erachter zitten. Genoeg is genoeg en weet je.. Dat merk je ook gauw genoeg! Als ze gaan schreeuwen/boos worden op het apparatuur is het mooi geweest. Ik vind alles best, maar het hoort een ontspanning te zijn en is het dat niet, mogen ze wat anders gaan doen. Kun je ook niet meer op een aardige manier op je moeder antwoorden dan weet je snel genoeg waar het uit-knopje zit en anders weet ik die wel te vinden! Voor de rest ben ik geloof ik wel één van de makkelijkste moeders die er is wat dit betreft.

Laat je jouw kind in slaap vallen in zijn eigen bed?
Verschilt per kind in dit huis. Die van 11 jaar die zou het liefst iedere nacht op de bank in slaap vallen, maar goed hij heeft een eigen bed en kan toch wel een beetje verwachten met die leeftijd dat hij gewoon in zijn eigen bed gaat liggen. Die van 5 jaar in principe ook, maar zo nu en dan mis ik dat hij een baby is en mag hij nog net even iets meer dan zijn grote broer. Ik weet het.. Het is slecht. Om maar over zijn babybroertje niet te beginnen. Die slaapt bekant bij ons in bed. Waarom hij nog een eigen bedje heeft is de grote vraag! Marvel heeft al slaapproblemen vanaf het moment dat hij geboren is, dus ja na bijna 2 jaar niet slapen wordt je vanzelf wel een stuk gemakkelijker, geloof me.

Etensresten, spuug, kleine poepvlekjes en/of een beetje nattigheid van een te volle plasluier op de kleren van je kind: trek je hem/haar meteen schone kleding aan?
Ben je gek?! Dan kan ik wel heel de dag bezig blijven! Om over die wasmachine die nu al overuren maakt nog niet te spreken! Nee nee, dankje daar begin ik echt niet aan. Babydoekje eroverheen en weg is het! Ik trek wel een grens bij zeiknatte romper/broek. Die verwissel ik dus wel heel vaak aangezien ik die volle plasluier nog wel eens over het hoofd zie..

Heeft jouw kind iedere dag twee dezelfde sokken aan?
De oudste wel maar daar zitten de gaten in van het tenenlopen. Ik weiger om na een maand alweer nieuwe sokken te kopen. De middelste niet maar die vind het super leuk om twee verschillende sokken te dragen. Zo leuk, want nu raak ik nóg meer sokken kwijt iedere dag! En die jongste die heeft nog veel te veel kleine sokken dus loopt 9 van de 10 keer zonder sokken. Ik wil en kan er gewoon niet aan geloven dat er geen grote maat Bambino sokken zijn!

Koop jij jouw kind wel eens om met iets lekkers, tv-tijd of iets anders?
Jazekerrrr! Kom, als je nu eens goed luistert en meeloopt krijg je dalijk thuis een ijsje/aardbeien/een lolly/etc. But ofcourse! Alles om te voorkomen dat één van die twee meneertjes een driftbui krijgt in het bijzijn van het hele winkelcentrum/schoolplein. 

Hoe ziet het er achter de gesloten deuren en laatjes in jouw huis uit?
Er staat steevast een wasmand op de bank met was die opgevouwen moet worden. Er hangt een wasrek (altijd gevuld) aan de slaapkamerdeur van de jongens, er ligt overal vuile was door het huis en de wasmand puilt uit. Ik zit erover na te denken om gewoon een grote vuilcontainer neer te zetten. Er staat altijd vaat op het aanrecht omdat iedereen te beroerd is om zijn vaat een paar cm naar onderen in de vaatwasser te zetten. Op alle hoge kasten staan allemaal schelpjes, steentjes, papieren, tekeningen, schroefjes, boutjes en gereedschap. Alleen op de hoge kasten zodat die kleintjes er niet bij komen en hiermee aan de haal gaan. Overdag als de kinderen er zijn is het hele huis bezaaid met speelgoed die ik vervolgens allemaal bij elkaar raap omdat ik het geduld niet heb om hen het op te laten ruimen. Wat dat betreft is een tiener ideaal. Die gamed alleen maar of kijkt videogames. Wel laat hij overal verpakkingen van snoep/koek/drinkbekers etc. rondslingeren dus of dat nu zo'n verbeterpunt is weet ik ook niet. Kortom een tornado is er niks bij.

Als je een kind onder de 4 jaar hebt, geef je hem/haar elke dag nog 10 vitamine D druppeltjes?
Hahaha! Nee. 
 
Eindstand loedermoeder tag:
Ik scoor 9 van de 9 vragen. Maar ik had dan ook niks anders verwacht. En jullie? Hoe scoren jullie op deze loedermoeder tag (test)? Heb jij ook een moederblog? Durf jij dan ook de tag-test-resultaten te delen? Tag gerust wat loedermoeders onder deze blog! Ik ben benieuwd wie van jullie ik aan mijn Avonturen van de loedermoeders groep op Facebook kan toevoegen! 


 Moesten natuurlijk eerst even keihard lachen en een foto maken hè, Kasper Middel?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er