Doorgaan naar hoofdcontent

Behangklare muren

Dat is toch wanneer het behang er helemaal mee is? Niet? Nou wij waren in ieder geval wel klaar met het behang. Toch altijd leuk hoe huizen "behangklaar" opgeleverd worden maar er vervolgs dus oud bloemetjes-(in ons geval: vogeltjes-)behang op zit. In ons huidige woning hadden wij toen we er net in kwamen wonen precies hetzelfde. Wij hebben enorm zitten kloten met een behangstomer en een spatel om alles eraf te pulken. Als we toen maar hadden geweten van..

Behangafweek

Ja echt, er is super spul waardoor je dus zonder te kutten met een behangstomer, al het behang er super gemakkelijk van af haalt! Wist je dit al? Spread the word dan eens! Want deze meid (en haar "alles"-wetende man) wisten dat dus mooi niet hè! Toch wel handig dat hij voorheen met een zelfstandige schilder heeft gewerkt. Die wist ons het geheim te vertellen die ik nu dus verklapt hebt. Sorry gast, maar iedereen die op zichzelf gaat wonen of verhuizen en dit ook niet wist, moet dit ook weten! Daarnaast werkt deze man in een geheel andere branche nu dus kan het hem ook niet meer zo boeien denk ik.

Dat behang-afweekspul koop je uiteraard gewoon bij een bouwmarkt. Dat leng je aan met water. Dit spul daar week je het behang goed mee. Dat laat je even ongeveer 20 minuten weken en dan een tweede laag en dan pel je dus hele vellen behang eraf! Geloof me, wist je dit niet ben je me heel dankbaar! 

Gatenkaas

We waren van plan om alle muren gewoon te sauzen tot we de muren zagen: gatenkaas! Nu begrepen we wel dat op bijna alle muren behang zat. Dus dat was even plannen veranderen. Manlief bedacht om vliesbehang te gaan halen. Maar jeetje wat een prijzen! Tot we dus bij de Action kwamen. Heel stug maar als je hem goed nat maakt met behanglijm en daaroverheen saust, ziet hij er prachtig uit. Manlief heeft er bij ons in ieder geval een mooi werkje van gemaakt. 

We hebben nu alle muren behangen en gesaust, behalve degenen bij de ramen en verwarmingen. Er ligt zelfs in het halletje op de 1e verdieping en mijn werkkantoortje ondervloer en laminaat in. Langzaam maar beetje wordt ons nieuwe huis, echt ons nieuwe thuis. 


En in de keuken in plaats van vogeltjesbehang hebben we nu bloemetjesbehang, de ironie.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er