Doorgaan naar hoofdcontent

Ben je verdrietig? Koop een plant.

Misschien werkt dat alleen bij mij, maar vanochtend had ik even zo'n grote dip met al dat gedoe met de school van onze middelste zoon, dat ik echt even een oppepper nodig had. Ik besloot om lekker plantjes, woondecoratie en speelgoed te kopen voor in ons nieuwe huis. Even mijn hoofd focussen op iets leuks in plaats van stress en dingen die buiten mijn controle zijn. 

Het inpakken is even gestopt aangezien de dozen op zijn. Daar heb ik ook geluk mee gehad. Ik heb voorheen in de detailhandel gewerkt. En mijn ex-collega's zijn zo tof dat ze daar mooie dozen voor mij apart houden om in te pakken. Hopelijk zijn er snel weer nieuwe zodat we (lees: ik) weer verder kunnen met inpakken. Maar ergens is het ook wel weer goed. Zo ben ik niet maar continue bezig daarmee.

Ik ben nu thuis met een leuk projectje bezig voor de kinderen (en stiekem meer voor mezelf). Gewoon om even mijn gedachten te verzetten. En dat zou ik je ook als tip willen meegeven tijdens een verhuizing. Hou het ook leuk voor jezelf. Niet continue alleen maar focussen op het verhuizen en stressen. Maar ook fantaseren, dromen en.. winkelen!

Wat ook belangrijk is, is het leven gaat gewoon door. Hou je huishouden en financiële zaakjes op orde. Kies iedere dag een klein momentje uit om je bezig te houden met de verhuizing en gooi ook niet al je weekenden vol met die verhuizing. Ga een stukje fietsen, steppen of lopen buiten. Ga wat leuks doen met je gezin. En dan heb ik niet over een zwaar intensief dagje uit naar een pretpark of de dierentuin, maar meer gewoon eventjes op stap naar de buurtspeeltuin of even een ijsje halen met de step.

Plantjes en winkelen zou ik adviseren zonder kinderen, want dat maakte het toch iets minder ontspannend vandaag moet ik zeggen. Wat een bui hadden die twee jongste van ons. Zal wel weer in de lucht hangen ofzoiets. Onregelmatig school natuurlijk met die feestdagen. Dat werkt bij die van ons sowieso niet echt goed. Daarnaast een spannend moment om naar uit te te kijken: de verhuizing!

Ik had het laatst over online verkoop pagina's, maar vandaag zijn we naar de tweedehands winkel geweest. Dat is ook echt heel leuk! Ik zou dat iedereen willen aanraden. Je vind vaak genoeg leuke spulletjes die echt nog wel een ronde mee kunnen. Ik heb wel een aantal leuke tweedehands winkeltjes op mijn lijstje, maar misschien heb jij er ook wel eentje die we absoluut niet mogen missen? Laat het vooral even weten in de comments! 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Als goed nieuws slecht nieuws wordt

"Is dit een verlaat Vaderdagcadeau?" vraagt mijn man terwijl hij een positieve zwangerschapstest aan het uitpakken is. Ik gniffel een beetje lachend "soort van ja". We zitten in de woonkamer bij mijn ouders en staan net op het punt naar een verjaardag te gaan om hierna écht te gaan verhuizen. Het was een beetje sneller dan verwacht, maar ergens ook weer een prachtig moment. "Ja joh, toch raak!". Mijn man heeft eindelijk de zelfgetekende blauw/roze verpakking om het testje open gekregen. Ik had hiervoor een negatieve test maar omdat mijn menstruatie toch uitbleef besloot ik toch maar nog een test te doen en die bleek tóch positief.  Vol geluk zijn we naar de gezellige verjaardag gegaan en daarna (ietwat aan de late kant) naar ons nieuwe huis. Vol vreugde hebben we leuke activiteiten gedaan want mijn vakantie was ook begonnen. Manlief was (en is) nog druk bezig met het oude huis opknappen voor de oplevering en ook in het nieuwe huis moet er nog genoeg gebeur

Alles over de vloer halen

Dat een verhuizing niet gemakkelijk is, had ik mij ook wel bedacht. Maar dat er dan meteen weer zoveel tegenslagen en nare omstandigheden eromheen zouden plaatsvinden, daar had ik mijzelf niet geestelijk op voorbereid. Niet dat ik dat had kunnen doen als ik het wel had geweten overigens. Want niets gaat bij ons zonder strijd. Dus ook deze verhuizing niet.  En dan hebben we nog niet eens tegenslagen gehad met de verhuizing zelf. Nu hoop ik alleen niet dat ik ons gejinxt hebt hiermee. Maar wat betreft het opknappen van de nieuwe woning, hebben we het wel heel gemakkelijk gehad. We hoefden in ieder geval niets te verbouwen. Enige tegenslag was dat we toch moesten behangen in plaats van alle muren sauzen, wat we eigenlijk voor ogen hadden. Maar als dat het ergste is valt het wel mee dus.  Eerste inspectie Nu moeten we ons vooral gaan focussen op onze oude woning. Deze moet natuurlijk in zijn oorspronkelijke staat weer achter gelaten worden. Nu hebben wij het iets gemakkelijker gelukkig ge

Ik zag zijn ogen wegdraaien en ik dacht dit is het

Een doodnormale zondag. Ik had wat huishoudelijke taken gedaan, ontbeten met de kleintjes en de hond uitgelaten. Onze tiener was inmiddels ook uit zijn slaap ontwaakt. Die zal vast wel weer tot de late uurtjes met zijn vrienden online hebben zitten gamen. Maar ach, het is weekend. Dan mag dat.  Ik was van plan boodschappen te halen met hem erbij want dan komt hij tenminste ook buiten de deur. Dat is best een behoorlijke prestatie bij tieners kan ik je vertellen. Hij was eindelijk aangekleed, had twee boterhammen achter zijn mik en we waren klaar om te gaan. De jongste was al heel de ochtend opstandig maar ook dat was niks nieuws. Ik stuurde mijn tiener naar binnen om zijn fles te vullen voor onderweg en zette hem in de kinderwagen die ik eigenlijk alleen maar mee had om de boodschappen wat makkelijker mee te vervoeren. Manlief lag nog in bed en zou zo naar ons oude huis gaan waar de achtertuin nog steeds afgemaakt moet worden. Door alle tegenslagen en het vele moeten werken was dit er